Artikel 1 - Overeenkomst

Er is sprake van een overeenkomst tot het geven van coaching of training als deze door de
opdrachtgever/coachee schriftelijk of per email is aanvaard. Een schriftelijke bevestiging vindt plaats vóór
aanvang van het coachingtraject of training. De bevestiging geeft een omschrijving van de opdracht, de
annuleringsvoorwaarden en het tarief.

Artikel 2 – Algemene voorwaarden

Deze algemene voorwaarden zijn opgesteld in de vorm van een aantal huisregels en specifieke
aanbevelingen, om te komen tot een zo effectief mogelijke coaching. De algemene voorwaarden zijn van
toepassing op het moment en datum van het door de coachee ondertekend aanmeldformulier. Deze
algemene voorwaarden gelden voor onbepaalde tijd, of tot de volgende wijziging.

Artikel 3 – Locatie coachingsessies

Coachingsessies vinden (in principe) plaats op het adres van de praktijkruimte aan de Jacoba van
Beierenweg 97-E te Voorhout.

Artikel 4 – Intakegesprek

Er zijn 2 soorten intakegesprekken:

  • Een intakegesprek waar geen coaching op volgt. Hier worden geen kosten voor in rekening
    gebracht.
  • Een intakegesprek waar wel coaching op volgt. Dit laatste intakegesprek geldt tevens als startsessie
    van een coaching traject. De kosten voor het gehele coaching traject is inclusief het intakegesprek.

Artikel 5 – Afspraken coachingtraject

Tijdens het intakegesprek worden afspraken gemaakt over de onderwerpen van de doelstellingen voor het
coachingtraject en het aantal gesprekken. Deze doelstellingen en afspraken worden in een gedetailleerd
coachplan uitgewerkt. Partijen dienen zich te houden aan deze afspraken. Bij ingebreke blijven van de
coachee worden de reeds gemaakte kosten indien dat van toepassing is doorberekend.

Artikel 6 – Commitment coachee

Tijdens de sessies kan in overleg een aantal opdrachten voor thuis worden afgesproken. Indien dit het
geval is, wordt er een commitment van coachee verwacht om de opdrachten voor een optimaal
resultaat daadwerkelijk uit te voeren.

Artikel 7 – Sessies

Het aantal sessies bestaan uit 5x een sessie van 2 uur. Afspraken voor vervolgsessies zullen zo mogelijk
om de 2 weken plaats vinden.

Artikel 8 – Betaling

Facturering vindt plaatst na het accepteren van de offerte en heeft een betalingstermijn van 2 weken.
Over de overeengekomen prijs wordt 21% B.T.W. geheven. Coachee / opdrachtgever is verantwoordelijk
voor de betaling van de factuur. Betaling dient uitgevoerd te worden naar de bankrekening die op de
factuur staat vermeld.

Artikel 9 – Kosten inning

Alle kosten verbonden aan het innen van niet tijdig betaalde facturen, worden in rekening gebracht.
De wettelijke renteregeling (zie ook rijksoverheid.nl) is van toepassing. Administratiekosten bedragen
€ 2,50 per herinnering voor iedere herinnering vanaf (en inclusief) de tweede herinnering.

Artikel 10 – Afmelding coach

Als uw coach verhinderd is, bijvoorbeeld door ziekte, zal dit zo snel mogelijk telefonisch of per mail
worden gemeld. In dit geval zal de betreffende coaching sessie niet in rekening worden gebracht en zal
op een andere datum worden ingepland.

Artikel 11 – Afmelding coachee

Afmelden door de coachee voor een afspraak dient minimaal 24 uur van te voren TELEFONISCH
(06-34486394) te gebeuren. Indien correct is afgemeld hoeft de coachingsessie niet betaald te worden
en zal ingepland worden op een andere datum. Wordt er binnen 24 uur voor de coachingsessie
afgemeld, dan wordt het recht voorbehouden om de helft van het reguliere tarief voor een
coachingsessie, te weten € 150,-, in rekening gebracht. Wordt er binnen 24 uur voor de 2 uur
coachingsessie in het geheel geen afmelding gedaan dan wordt het totaalbedrag van de 2 uur
coachingsessie, te weten € 300,-, in rekening gebracht.

Artikel 12 – Overmacht bij afmelden

De regels onder punten 9 + 10 gelden in alle situaties, tenzij er sprake is van overmacht. Omstandigheden
die overmacht kunnen veroorzaken zijn:

  • stakingen
  • ongelukken
  • extreme weersomstandigheden
  • ziekte
  • het overlijden van de klant of familie in de 1e graad.

Een dergelijke situatie dient wel direct aan Dyslexie in Bedrijf te worden gemeld.

Artikel 13 – Privacy

Dyslexie in Bedrijf gaat zorgvuldig om met de privacy van de coachees. Om een coachee goed van
dienst te kunnen zijn, heeft Dyslexie in Bedrijf hiervoor een aparte privacyverklaring opgesteld.

Artikel 14 – Aansprakelijkheid en geheimhouding

Hoewel uiterste zorgvuldigheid wordt nagestreefd, sluit Dyslexie in Bedrijf, inclusief de coach, iedere
aansprakelijkheid uit voor onjuistheden, onvolledigheden en eventuele gevolgen van het handelen op
grond van verkregen informatie en gevoerde gesprekken. Bij deelname aan een coach- of training blijft de
verantwoordelijkheid voor enig handelen of nalaten bij de coachee zelf. De coachee draagt zelf de
verantwoordelijkheid voor eventuele gevolgen van de deelname. De coach/trainer, noch Dyslexie in Bedrijf
zelf, kunnen aansprakelijk worden gesteld voor enig handelen of nalaten van de coachee en/of de gevolgen
van deelname aan de activiteit. De coach/trainer is zowel tijdens als na afloop van het coachingstraject tot
geheimhouding verplicht en behandelt de gegevens als vertrouwelijk.

Artikel 15 – Eenzijdige wijziging

Dyslexie in Bedrijf heeft het recht eenzijdig wijzigingen aanbrengen in algemene voorwaarden. Het recht om de algemene voorwaarden aan te passen gedurende de looptijd van de overeenkomst waarop deze van toepassing is, is hierbij geen instemming van de partijen is vereist.

Artikel 16 - Klachtenregeling

Dyslexie in Bedrijf heeft een klachtenregeling. Indien u een klacht heeft, kunt u deze richten aan de
directie. Uw klacht wordt dan binnen 14 dagen in behandeling genomen.

Artikel 17 – Akkoord verklaring

Door gebruik te maken van de diensten van Dyslexie in Bedrijf, gaat u akkoord met deze algemene
voorwaarden.

>